الجمعة، ٣٠ مايو ٢٠٠٨

نيييهاهاهاهاها





Around here, However, We don't look backwards for very long.

We keep moving forward, opening up new doors and doing new things, because we're curious.. and curiosity keeps leading us down new paths.


هو أنا تدويناتي كلها مش زي ما كنت عاوزها تكون بس بقت اغلبها تعبير عن الحالة المزاجية وشوية حاجات جوه راسي عاوز اكتبها...

أفلام الكارتون انا واحد من اكتر الناس اللي بتحب افلام الكارتون في العالم ..

وكنت دايما المصدر في افلام الكارتون لاغلب صحابي لحد ما بقيت مش فاضي..

بس برده بحاول مش افوت فيلم كارتون :) اتريقوا براحتكم ...

انا لسه متفرج على فيلمين بجد اجمل من بعض ..

وزي ما تكون شركة والت ديزينى بدأت ترجع تانى بقوة لتواجه شركة بيكسر ..

المهم ان الافلام دي اغلب قصصها بتهتم جدا بالطاقات البشرية .. وقدرات البشر وازاي انها بتزرع نوع من الطاقه داخل الانسان بانه مهما كان صغير ومهما كان ضعيف يقدر يعمل حاجات كتير عظيمة ..

المهم الفيلمين دول هما ..

Meet the Robinsons
وده قصته عن ولد عبقري يتيم هيغير العالم بعد كده بإختراعاته علشان معندوش حدود في التفكير
&
Horton Hears a Who
وده بيحكي قصه فيل معلم لأطفال الحيونات في الغابه .. هيعتقد ان نقطه من الغبار ممكن يكون بيعيش عليها كائنات صغيرة جدااااا ودقيقه ومحدش يقدر يشوفها وهيصر على رايه على الرغم من اعتراضات اهالي الحيوانات لحد ما يقدر يثبت ان فيه فعلا كائنات عايشه على النقطة دي

الفيلمين دول بجد لازم تتفرجوا عليهم

نسيت فيلم خلطبيطة بالصلصه ratatouille

برده هيعجبكم اوى..

انا اسف التدوينة دي ملخبطة ومعكوكة بس انا عندي امتحان بعد بكره ومش عندى وقت

احم ده ملوش دعوه بالمذاكرة المذاكرة الحمد لله تقريبا خلصانه

ادعولي اوووووي

10 Comments:

ღϠ₡ღأمير الهدوءღϠ₡ღ said...

خلطبيطه بالصلصله

×_×

طيب حط لنك اي حاجه ~_~

تسلم ايدك
انت اللي جبتو لنفسك

^_~

brb
اروح اجيب الفلاشه

اهم حاجه تكون بتحل كويس ربنا يوفقك

^_____^

تحياتي

أميمة كامل said...

ربنا يعينك

كلنا بنكون كدا فى أيام الإمتحانات

لكن هانت

بالتوفيق والتفوق

مصعب رجب said...

صباح الفل يا عم علي
بقولك إيه
أنا عايز الفيلمين دول اتفرج عليهم
شكلهم كده فيلمين نضاف

وبعدين مينفعش تقول أنا مش بطلب منكم الدعاء
لأن احنا كلنا ولا حاجة من غير ما ربنا يكون في عوننا .
علشان كده هدعيلك ربنا يوفقك
والسلام عليكم

فليعد للدين مجده said...

بعد العمر ده يا عم علي نترك مشاغلنا والناس التي تنتظرنا ونقعد نتفرج علي الكارتون

طب أولادنا يقولوا علينا إيه؟

آدي آخرة المدونات..!

شهاب الأزهر said...

طيب كويس.. الحمد لله

أصلي كنت فاكر نفسي لوحدي كده، لكن الحمد لله

طلع لي شركاء في عشق الكارتون :)

لو عندك لينكات تحميل للأفلام حطها لنا

وربنا يوفقك في الامتحانات

abo-amin said...

مساء الكرتون يا عم علي .......... يابني ذاكروا باة ........... وبعدين يا ابو علي انا شرقااااااااااااااان . وأكيد انت عارف ليه ..... انجز بأة وخلص الإمتحانات اللي طولت دي

Ghada , Rofayda said...

السلام عليكم و رحمه الله و بركاته

كيفك يا عسكري عتريس ...

طيب ما الاقيش عندك "السمكه نيمو" ؟؟؟

اجمل ما في الافلام الكرتون ... كل ما فيها

مناقشه الموضوع .. تحس انه في اثراء لشخصيتك و انت بتتفرج علي الفيلم ..

بجد و الشخصيات مختاره و الكلام مختار

يني كمان بحب جدا افلام الكرتون الاجنبيه..

بالنسبه لنيمو انا في الانتظار :)

غير معرف said...

واضح جدا طبعا إن الكلام ده مش من أثر الإمتحانات خالص ولا ليها أى دخل فيه بالتأكيد :)

عن أفلام الكارتون كلها جميلة بجد بس ده طبعا سر في ناس مدمنة الأفلام دى جدا جدا ..ولدرجة إنهم يتفرجوا عليها ويعيدوها تانى وتانى ويضحكوا وكأنهم أول مرة بيشوفوها :)

ربنا يوفق حضرتك وتخلص امتحاناتك علي خير إن شاء الله

الأختان:عاشقة الشهادة وعاشقة فلسطين said...

لى رأى فى مسألة الكرتون...

بالنسبة لأفلام الكرتون طبعاً فى أفلام زى ما حضرتك ذكرت مفيدة وهادفة....
وفى أفلام تانية بتغرس حاجات فى الأطفال والكبار وللأسف حاجات سيئة جدا... ودى عن تجربة وعلى سبيل المثال(كارتون الجاسوسات)لو حد سمع عنه جذاب جداااا لدرجة كبيرة خاصة للبنات ولكن فى النهاية عند تحليله تجده كارثة ومصيبة وبيفتح عين البنات الصغيرين على حاجات سيئة....

علشان كده الكرتون ممكن يكون هادف وممكن يكون مدمر...ونفسى أوى المسلمين يهتموا بإنتاج أفلام هادفة للأطفال...

على العموم... ممكن حضرتك تكتب الرابط بتاع الفيلمين حتى يتم النظر فيهم وفحصهم...

صريح أوي said...

السلام عليكم
أخبارك إيه يا حبيبي
اسأل الله أن تكون بخير
... إيه يابني انت .. أيه لعب العيال ده

كرتون أيه وبتاع ايه
مش قولتلك ..
إنت في سن حرجة
تحياتي

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online