الخميس، ٢٧ مارس ٢٠٠٨

بتيجي مع الهبل دوبل


تحت عنوان البتاع الي بيجي زمان ده كان اسمه برنامج "صدق او لا تصدق" ..

وممكن نحطه في البرنامج
اللي كان بيجي على القناة التانية كل يوم سبت بالليل "حدث بالفعل"

للأسف أول مرة في حياتي اكون خايف من امتحانات زي السنة دي

أول مرة الكمبيوتر يتشال من على السرير وياخدوا الشاشه واقعد لمده شهر من غير كمبيوتر واقضى وقتى في السيبرات أول مرة اركز في المذاكرة - مش اوى يعني هو انا كنت بذاكر كل مادة يومين بس بتركيز شوية - واكون خايف من الامتحانات .. عمري قبل كده ما خفت من الامتحانات ..

بقالي اربع سنين في الكلية وكنت بعتبر الامتحانات دي زي اي حاجة في حياة الواحد حاجة وبتخلص


أول مره اكون خايف من النتيجة واروح مخصوص الجامعه علشان اشوف انا عملت ايه دايما كنت بستنى لحد لما حد يجبهالي ولو مش حد جابها بعدها باسبوع اروح اشوفها الاقيها اتقطعت اروح اجيبها من شئون الطلبة


كان عندي يقين بانى التيرم ده هشيل ماده على الاقل 3 مواد على الاكثر
<< باب الإحتمالات الفصل التانى من الإحصاء صفحه 12

كنت كل ما حد يسألنى على النتيجة اقوله انى هعيد السنة دي



أبشركم جميعا .. بأن ده او تيرم ليه في الكلية انجح فيه من غير ما اشيل ولا مادة

وده اول تيرم اجيب فيه تقديرات في المواد اعلى من مقبول
- مافيش غير وانا في اولى كلية جبت في الحاسب الالى جيد - ..

يعنى جبت التيرم ده في ماده جيد جدا وماده جيد

تقدير جيد جدا ده اول مره اجربه ياااااجمااااااعه

انا نجحححححححححت


انا نجحححححححححت

انا نجحححححححححت

انا نجحححححححححت


والله العظيم نجحت

الحمد لله

الحمد لله
وكمان من غير ما اشيل ولا ماده

وجايب تقديرات في المواد


انا عارف انه ده بدعاء بابا وماما وناس تانية :) ..

بس انا كنت بذاكر بتركيز اوى حسيت ايامها انى طالب في الجامعه

بجد
أشكر كل اللي ساعدونى في المذاكرة وأخص بالذكر .. صمت .. اللي كنت بذاكر عنده في البيت وناكل وننام

ومحمد عبدالعاطي صاحبي مش تعرفوه كنت برده بروح اذاكر معاه


وشكر كبييييير لابن عمى اللي جه وشال شاشه الكمبيوتر من بين ايديه واتخانقت معاه ساعتها .. المشكلة انه شال الشاشه وانا بلعب كونكر وكنت خلاص هخلص الليفل

واشكر بابا وماما وكل اللي ساعدونى وشجعونى ودعولي أشكركم جميييييييييعاً

معلومة صغيرة انا و10 تقريبا من اصحابي عدنا السنة اللي فاتت كلنا وكنا من اكتر من كلية .. يعنى في مثلا 7 من تجارة و2 هندسه وواحد صيدلة
السنة دي الحمد لله اغلبنا نجحنا والحمد لله

والفضل كله يرجع لربنا سبحانه وتعالى

************

حاجة تانية ..

واحد كلمنى امبارح على الميل اسمه كمال
من المغرب

كمال قعدت اتكلم معاه ففتح لى الكاميرا

كمال ولد عنده 15 سنة لسه في الاعدادي عنده مرض في عينه ..

في جزء في عينه بيموت تدريجيا ده اللي فهمته منه


كمال المفروض انه محتاج يعمل عملية لكن لان الدول العربية دول متخلفه للاسف.. المغرب مش فيها الامكانيات اللي تخليه يقدر يعمل العملية دي

كمال محتاج انه يسافر بره علشان يعمل العملية

كمال قالي انه بيحب فلسطين

وانه بيحب كورة القدم
ونفسه يكون احسن لاعب كورة قدم علشان يعمل زي ابو تريكة

وينصر فلسطين وغزة


وكمان علشان يكسب فلوس كتير علشان يقدر يسافر يعمل العملية

كمال طفل صغير بيخسر عينه تدريجيا محتاج اننا كلنا نتضامن معاه ونساعده وندعيله


رقم تليفون كمال في المغرب

050987663
الكود بتاع المغرب تقريب
212


ايميل كمال
kamalito_2008@hotmail.fr

كمال ولد غلبان هتحبوه جداااا
بس محتاجين اننا نكلمه ونشجعه ونعرفه انه ممكن يكون حاجة كبيره ..

ممكن بعد ما يتعالج يدرس الطب ويكون هو الدكتور اللي بيعالج الامراض المشابهه للمرض بتاعه
ادعوووله

كل ده علشان كمال بيحب فلسطين


************




أنشودة جديدة لمحمد يونس عن المحاكمات العسكرية
http://www.sharkawyonline.com/images/7AKAMET%20FINAL.mp3

:D

14 Comments:

أميمة كامل said...

ألف مليون مبروك النجاح الجميل

طبعا طعم النجاح حلو

خصوصا لما نكون تعبنا وبذلنا

ويارب تكون دى بداية النجاح الدائم

فى كل حياتك ومبروك للأسرة

ويارب الترم التانى تكون من الأوائل

Abdullrhman Hassona said...

ياااااه اد ما انا كنت شايل هم نفسي المتلتل اد ما كنت قلقان من نتيجتك..
الحمد لله ان كلنا نجحنا بجد بجد انا فرحت اوي كأنى انا بالضبط اللي جبت الدرجات دي يا على ..
ربي يدوم عليك وعلينا النجاح يارب..
بجد مبروك ليكو كلكوا فالبيت انا اتحرجت اقول لوالدتك مبروك ياريت تقلها..
--

خديجة عبدالله said...

ألف ألف مبارك :)

لا لا أقصد ألف مبروك طبعا وربنا ينفع بيك ويكرمك دوما إن شاء الله

وبالنسبة لكمال هنكلمه طبعا وندعيله وجزاك الله خيرا لأنك قولتلنا
شفاه الله وعافاه

أما عن الأنشودة روعة ربنا يتقبل

ღϠ₡ღأمير الهدوءღϠ₡ღ said...

الف مبروك

ويا رب تكون في نجاح على طوول

واغنية يونس جميله


سلام

Nada said...

الف مبروك
بس انا سمعت ان كلمة بتيجى مع الهبل دوبل حرام

غير معرف said...

ألف مبارك على النجاح.
لى سؤال فقط: لماذا تحبون لعبة كونكر هكذا؟؟؟؟؟عندنا ناس فى البيت طول النهار يلعبوها لما هيجننونا. حتى اننى ادعو ليل نهار ان تغلق هذه اللعبة او تدمر نهائيا.........
على العموم مبارك وعقبال كل سنة

غير معرف said...

المدونة بتاعت حضرتك جميلة اوى انا تقريبا شوفتها كلها.ربنا يبارك فيك ويستخدمك فى نصرة الاسلام والمسلمين.

غير معرف said...

alf mabroooooooooooooooooook ya 3aloosh ya rab 302bal eltermat ely ba2ya we 302bal kol el3ela lama nebatal fashal shewaya we nenga7
el topic fo2 to7fa we ed3ely eleltemas ye3mel fayda
wish u all the best


zainab saif

Hosam said...

مبروك يا عسل ولو متأخرة شوية

khobayb said...

ألف ألف ألف مبروك يا جميل

ويا رب دائما

وتدوم فرحتك

---

شفا الله كمال وعافاه

غير معرف said...

السلام عليكم
جزاك الله خيرا على طرحك للموضوع
والف مبروك للنجاح دائما فى تقدم
تقبل تحياتى

غير معرف said...

أه ياخاين
نجحت
ماشي ماشي
حسبي الله ونعم الوكيل
أهو أنا بقي ماعنديش تيرم
أشوفك أخر السنه بقي :D
مبروك يابني وعقبالي كده

اروي الطويل said...

ألف الف الف مبرووووك
وعقبالي يارب
وانشوده محمد يونس جامده مووووووت
وربنا يشفي كمال يارب

فليعد للدين مجده said...

الف مبروك يا استاذ
ااثلجت صدورنا

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online