الثلاثاء، ٢٨ أغسطس ٢٠٠٧

الريس فيييييييييييييييييييييييين؟؟


الشائعات كل يوم بتزيد والشعب المصري بيهيص فيها ده غير انه احسن شعب بيعرف ينشر الشائعات واخدين شهادة جودة

يعني مثلا

من يومين اسمع انه عايش بطريقة اكلينيكية يعني عامل زي شارون كده

وبعدين اسمع النهاردة انه في لندن في الانعاش هناك

طيب لو الكلام ده غلط ما يظهر ليه على التليفزيون ..؟؟

علشان الناس تبطل اشعات

حتى الفيلم اللي عملوه بتاع القرية الذكية والكلمة اللي قالها ما فيش حاجة منها جت على التليفزيون

وكان واضح ان الكلمة دي مش بتاعته لانها مختلفة عن الخطب المعتاده اللي بيقولها

طيب لو مش ماااات قولولنا هو فين؟؟؟ علشان على الأقل لو تعبان نروح نزوره

طبعا معروف انه لو مات مش هيتنشر الخبر إلا لما يكون قوات الأمن سيطرت على الشارع لضمان عدم حدوث اي احتفال بموته او حتى يمكن يحصل لقدر الله لقدر الله انقلاب

يعني اول ما تلاقوا عربيات أمن مركزي عند مباني الرئاسة ومبنى التليفزيون والمصالح الحكومية اعرفوا انه مات

بيفكرني بالملك الصالح لما خبت شجرة الدر خبر موته عندنا دلوقتي شجرة الدر ماما سوزان ودلوعة امه جمال

عموما أنا عاوز اعرف فين الريس بتاعي ماليش دعوة بقه
انا عااااوز ريسي

ملحووووظة الصورة اللي فوق دي من جنازة نجيب محفوظ محدش يفهمني غلط

14 Comments:

Abdullrhman Hassona said...
أزال المؤلف هذا التعليق.
Abdullrhman Hassona said...

اتحداك ان يحدث الشعب المصري حتا هزا للشارب لو صدق مثل هذا
انها البلوظه يا سيدي انه البلوظه اننا البلوظه
والناس عايشه في البلوظه

غير معرف said...

اعتقد ان الموضوع كله مدروس من الناس والاشاعه دى كانت مجرد استطلاع لرد فعل الشارع .. والحمد لله النتيجه كانت مزهله وفاقت التوقعات ..الشعب مش سلبى وبس دا بقى ا............. ولا بلاش
المهم .. انا والله كنت هازعل لو بابا حسنى مات ..برضه يا اخى دا عشرة عمر من قبل ما تولد وهو معانا يعنى من عمرى ...والمثل بقول العشره ما تهنوش الا على حسنى وعجله

العسكري عتريس said...

عيب يابني ههههه

khobayb said...

والله الواحد معدش عارف هو راح فين بالظبط
بس انا انبسطت لما سمعت انه مات
بصراحة

أحمد ورد said...

أظن انت يا عتريس كان نفسك تتكرر الصورة اللى فى مدونتك قريب

معلش خيرها فى غيرها
لو قريت تدوينتى عن الموضوع هتقول اللى يشوف بلاوى الناس تهون عليه بلوته

العسكري عتريس said...

خبيب
كويس انك فرحت انا بقه هعمل حفلة يومها واليوم ده هيكون عيد وهعزم كل صحابي على حاجة ساقعة ومش عارف هعمل ايه كمان بس انا لازم احتفل باليوم ده

احمد ورد
والله انا مش نفسي ده انا نيتي سودة وبتخيل ان هو اللي في النعش ده

وانا قريت تدوينتك كانت جميلة قوى بس غير لون العنوان لانه بيوجع العين

بذرة امل said...

على فكرة طلع عايش وعمل مقال مع الاخبار وبيقول انا ما بييهمنيش الاشاعات اللى انا عارف مصدرها كويس

العسكري عتريس said...

والله مش بقيت مصدق ما هو يمكن اي حد كاتب المقال ده ومنزله باسمه

ولا حتى مصدق زيارته للشركات ما ممكن يجيبوا تسجيلات قديمة ويزعوها ومحدش هيعرف يفرق لان كل زيارته شبه بعض

انا مش هصدق الا لما يجي على التليفزيون مباشر ويتكلم على الشائعات دي ويتكلم على اي مشكلة حالية فنتأكد انه موجود

M.Nassif said...

يا جماعة حتى لو مات هيحضروا روحه و يكمل معانا ألفيه ولا اتنين من نفسه الراجل ملحقش يعنى :)
بوست جميل جزاك الله خيرا

أحمد ورد said...

شوفتوا آخر خبر
الشرطة بريئة من دم طفل شها
و كمان بريئة من دم محمد عبد القادر
http://ward-wa-shook.blogspot.com/
ولسه الآتى أنجى و أنقع

جمعاوى said...

العسكرى عتريس

خلاص يا عم عرفت فين الريس بتاعك

أهى طلعت اشاعة


يا معلم

ياسر مدني ...دينامو الإخوان said...

أدعوك للمشاركه في فوازير رمضان اليوميه..وهي عباره عن خلق وصحابي

ولازالت الفرصه موجوده للإجابه علي الأسئله اللي فاتتك

وكل سؤال بيتحط عشر أيام
وأولويه الفوز..للأسبقيه في الحل للإجبات كلها..والإجابه الصحيحه..والتلاتين إجابه

غير معرف said...

السلام عليكم
انا معاكم الشعب سلبي
لكن ربنا هيسأل كل واحد فينا انت عملت ايه
كل واحد يعمل اللي عليه ويصحي اللي حواليه

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online